Friday, October 15, 2010

Idea untuk hiasan ruang tamu


Alopss my blog..
Da berhari-hari ni saya tak mengupdate blog ini, bz dengan anak yang meragam tengah mabuk nak belajo berjalan tu. Hari ni mujur dia dah tertido awal dari biasa, agaknya penatla tadi kena paksa berlatih jalan tak berhenti-henti. Hemmm..rasakanlah anakku oiii..

Edisi blogging kali ni, saya tercari-cari idea menarik nak decorate balik saya punya ruang tamu rumah. Bosan jugak tengok kedudukan yang sama je. Sofa pun dah kena tukar baru tuh sebab yang lame punya kain jenis baldu kaler lembut, skrg dah tuko jadi kaler gelap sbbnya dah penah kena muntah anak, kencing anak & berak anak sekali, ckup anakku meninggalkan jejaknya kat situ. Tapi masih tercari-cari idea lagi ni nak beli sofa yang jenis camna pulak, dan yg pasti tak bley beli jenis kain baldu & bekaler lembut dah. Hari tu sy ad tengok kt ntv7 rancangan dressup my nest, psl2 deco2 jugaklah, terberkenan pulak tgk derang hias pakai sofa jenis leather kaler pinky. Cam cute jek, tapi jrg pulak sy jumpe sofa kaler pink kn?? Papepun, jom kita layan sama2 idea menarik deco untuk ruang tamu & berserta sofa pilihan saya.


Tema Pink lembut nampak comel & ringkas

 Pink + Hitam...takdela nampak girlish sgt

 Pink + Putih. Nampak lembut & suci..hoho

 Pink + Putih + Hitam = Memang ngam jugak ye

Pink + Putih dengan gaya simple

Gabungan hitam, hijau & pink - colourful

Saje cari campuran kaler hijau sebab dinding rumah saya pun kaler hijau camni, nak tengok sesuai ke tak, nampak sweet sagt mcm gula2 pun ade...

Pinky brownish tapi gaya perabotnya nampak sarat pulak tapi gabungan kaler macm sesuai jugak.

Pink & Purple masih juga berkenan di hati

Ni gabungan kaler krim, pink & hijau sikit..

Tingin gak nak kerusi cam kaler pink ni, tp yg gune rotan ala2 zamn dulu punye, kaler rotan boley tukar kaler putih cam di atas, pastu cari sarung kusyen kaler pink. Kerusi cam ni fleksibel juga kalau beli sebab senang nak basuh die punye sarung. Sofa kaler turqoise tu pun lain dari yang lain, still ngam bergabung ngan kaler pink.

Sekarang saya nak cari karpet design sesuai yg camne pulak. Jom tengok pilihan saya :-

Hitam & Pink

Simple

Kaler terang, tapi masih ade pink yer

Pink zebra...gaya berani gitu

Tapi, kalau dapat yang ni pun bagus, de hijau, hitam & pink, zebra sekali

3 gabungan kaler tapi ,motif bunga pulak.

Untuk pilihan sofa, kalau taknak guna sofa yg pinky sangat, so boley cari sofa yg kaler putih ataupun hitam tapi masih boleh diberi sentuhan pink sikit dengan meletakkan pillow kaler pink.


Kalau susah sangat nak cari sofa kaler pink, rasanya boleh juga cari sofa camni dengan motif bunga kaler pink sikit pada sofa tu pon boley jugak.

 Sofa putih dengan sentuhan bantal kaler pink


Dan ini pula design sofa hitam yang ingin saya cari untuk sofa baru saya, kaler mesti gelap, jenis yg simple & dari material leather/pvc...
  

Untuk menambahkan tema pink pada sofa, saya mesti cari bantal sofa dengan kaler pink seperti sample2 kat bawah ni..

 Corak kuda belang, sesuai sebab ada kaler hitam & pink

Sesuai jika digayakan pada sofa kaler putih




Dan ini pula design sofa pink yang ingin saya cari, tu pun kalau jumpala.........

 Nampak sesuai & cantikla dngan bantal belang2 pink camtuh.

Ok la, saya dah dapat idea sikit2 camna nak redesign balik saya punya living room. Moga2 terhasillah seperti saya inginkan. Akan dtg, kalau dah menjadi saya uploadkan gambonye, insyaAllah....



2 comments:

  1. Look at the way my colleague Wesley Virgin's tale begins in this shocking and controversial VIDEO.

    Wesley was in the military-and soon after leaving-he discovered hidden, "MIND CONTROL" tactics that the CIA and others used to get anything they want.

    These are the same tactics many famous people (especially those who "became famous out of nothing") and the greatest business people used to become wealthy and successful.

    You probably know that you only use 10% of your brain.

    That's mostly because the majority of your brainpower is UNCONSCIOUS.

    Maybe that thought has even taken place INSIDE your very own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head seven years back, while riding an unlicensed, trash bucket of a vehicle without a driver's license and with $3 on his bank card.

    "I'm so fed up with going through life payroll to payroll! When will I become successful?"

    You've been a part of those those types of questions, isn't it right?

    Your success story is going to be written. All you need is to believe in YOURSELF.

    CLICK HERE TO LEARN WESLEY'S SECRETS

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...