Monday, October 4, 2010

What money can buy???

Dasyat kan tengok saya punya tajuk kat atas..dalam bahasa matsalleh tu.hoho. Bukan main lagi tajuk english..isinya sakan melayu gitu. Kite tak reti la nak berenglish sangat macam other bloggers..kite macam gini la..melayu sangat nak buat camna. Tapi saya..tadi kita..takpe,kite guna pengganti diri saya pula..saya sebenarnya nak berbicara pasal apa yang saya terpikirkan setiap masa...MONEY. Senak otak dan jiwa raga saya dewasa ini terlalu menumpukan hidup pada money saja. Ada money je..saya berangan nak pakai itu..nak beli ini..nak tukar itu..nak angkat ini..nak buat itu...memang gila la nak buat macam-macam. Ada money kan ape saje boley buat..macam magik gitu.

Tapi, satu detik saya terpikir, kenapa saya boleh jadi semabuk itu memikirkan money. Saya pun dah lupa kali terakhir saya tidak memikirkan money. Oh ya...baru saya teringat, kecil-kecil dulu saya tak kisah pun pasal money, langsung tak pikirkan apa nak jadi dengan money. Bahagia that time...tak perlu pikirkan apa-apa..just follow the rule. Walaupun ketika saya masih budak-budak family saya tak sesenang sekarang, yang peliknya that time saya tak rasa pun erti susah. Rasanya itulah waktu yang paling membahagiakan. Tapi sekarang bila dah meningkat dewasa, terlalu banyak pula permintaan diriku untuk menikmati kesenangan berlebihan.


 Gambar sekadar hiasan semata-mata

Camnilah manusia..bila semakin berotak, semakin banyak pulak onarnya...sebab itulah kanak-kanak itu jiwanya sangat polos, tidak mendambakan sebarang keinginan melampau. Manusia dewasa pulak sekarang otaknya makin dicemari untuk mengejar kesenangan. Sebab itulah, wujudnya pelbagai kerosakan di muka bumi sekarang ini. Sampai ada yang sanggup membunuh demi MONEY.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...